ایران، اصفهان، خمینی شهر، خیابان شهید فهمیده، جاده کانال
(+98)9132061500
اصفهان,خمینی شهر, خیابان فهمیده, جاده کانال
(+98)9132061500

موزاییک حیاطی

موزاییک حیاطی

موزاییک حیاطی

تولید موزاییک حیاطی به دو روش است :
روش پرسی و روش ویبره ای
1- روش پرسی
روش پرسی، روشی بسیار قدیمی است که در این حالت موزاییک با فشار و پرس دستگاه تولید می شود و میزان فشاری که در این روش بر موزاییک اعمال می شود متفاوت است و بستگی به سنگ ریزه ها و ضخامت موزاییک تولیدی دارد. در این روش موزاییک به ساب خوردن نیاز دارد. تولید موزاییک در این روش به این گونه است که یک عدد شاسی و یک عدد موتور فشار که به وسیله موتورهای فشار روغن که توسط پیستوله های مکانیکی و برقی به فشار قوی متصل و به شاسی متحرک وصل شده و پرس کردن قالب انجام می شود.

2- روش ویبره ای
در روش ویبره ای از طرق لرزش یا همان ویبره مواد موزاییک را یکدست کرده و نیازی به سابیدن ندارد. نوار لغزانی در روش ویبره ای وجود دارد باعث لرزش در این روش است. بعد زمان کوتاهی موزاییک ها به سطحی صاف رسیده و باید به مدت 5 تا 6 ساعت در قالب بمانند تا خشک شوند و سپس بعد از خشک شدن از قالب جدا می شوند.

موزاییک حیاطی

موزاییک حیاطی انواع مختلف دارد که محبوب ترین آنها:
1.موزاییک حیاطی ویبره ای

  1. موزاییک حیاطی شیار دار
  2. موزاییک حیاطی سیمانی
  3. موزاییک حیاطی سنگ دار
  4. موزاییک حیاطی گرانیتی
  5. موزاییک حیاطی واش بتن
    از میان این مدل ها، موزاییک حیاطی شیاردار بسیار مورد نظر قرار گرفته است، به دلیل اینکه راه رفتن بر روی آن راحت و لغزندگی آن بسیار کمتر است.
    قیمت موزاییک حیاطی بستگی به موارد بسیاری دارد از جمله طرح موزاییک، روش تولید موزاییک و ضخامت آن، کیفیت سیمان و موادی که برای تولید موزاییک حیاطی به کار رفته است. سنگ های به کار رفته در موزاییک و رنگبندی آن روی قیمت موزاییک تاثیر به سزایی دارد.
    سنگ ها دارای درجه بندی هستند و نوع سنگی که به کار رفته در قیمت موزاییک، تعیین کننده است.
    طرح موزاییک حیاطی هم عامل دیگری در قیمت آن است.
    شایان موزاییک با داشتن طرح ها و رنگ های متنوع این امکان را به طراحان و پیمانکاران می دهد که با اجرای متفاوت و متنوع طرح های محوطه سازی را به صورتی منحصر به فرد ارائه دهند.
نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *