ایران، اصفهان، خمینی شهر، خیابان شهید فهمیده، جاده کانال
(+98)9132061500
اصفهان,خمینی شهر, خیابان فهمیده, جاده کانال
(+98)9132061500

روش تولید و قیمت موزاییک

روش تولید و قیمت موزاییک

روشهای تولید موزاییک و موزاییک حیاطی و قیمت موزاییک :

در این مورد اعمال فشار با استفاده از دستگاه پرس باعث ایجاد تراکم در موزائیک و یا کف پوش پرسی می شود. که این فشار بسته به ابعاد و نوع سنگ دانه های به کار رفته متغییر می باشد. موزائیک هایی که از این طریق تولید می شوند حتما نیاز به ساب خوردن دارند.( دو قشری)
1 ) روش پرسی (کف پوش پرسی)
2 ) روش ویبره ای

در این مورد اصلا فشاری وجود ندارد و عمل تراکم و یکنواخت سازی به کمک دستگاه لرزاننده انجام می گیرد و معملا به علت داشتن سطحی صاف نیاز به ساب ندارد اما نوعی از موزائیک های ویبره ای و جدول های بتنی هستند که در آنها سنگ تزیینی به کار رفته است و عمل سایش بر روی آنها انجام می گیرد.( تک قشری)

انواع موزائیک و قیمت موزاییک:

1) موزائیک های گرانیتی و معمولی

2) موزائیک های ویبره ای
موزائیک های تک لایه ای و کف پوش پرسی بدون ساب خوردن و فشار پرسی می باشد و برای تولید آن به دستگاه های پیچیده ای نیاز ندارد . تنها یک هم زن ،یک دزاتور (پیمانه کن ) و یک تسمه نقاله به طول 10_12 متر مجهز به ویبراتور کافی است .
روش تولید آن بدین ترتیب است که مواد پس از مخلوط شدن توسط پیمانه کن به میزتن مورد نیاز هر قالب ، درون قالبهای لاستیکی ریخته می شوند و بر روی نوار نقاله قرار می گیرند که این نوار لرزان است و با ویبره کردن مواد باعث خارج شدن هوای از بین مواد موزائیک حیاطی می شود و قالب ها را به مدت 5 ساعت می گذارند خشک شود سپس قالبها را جدا می کنند و موزایک ها را درون آب می خوابانند و بعد بسته بندی می کنند.
3) واش بتن:
تولید این موزائیک مانند موزائیک های گرانیتی و معمولی و موزاییک حیاطی می ماند با این تفاوت که مدتی که موزائیک در گرمخانه می مانند تا آب فیزکی خود را از دست بدهد 5 ساعت می باشد و پس از آن در زمان ساب نیز به صورت متفاوتی بابا موزائیک عادی ساب می خورند بدین گونه که در دستگاه ساب آنها به جای کله های ساب (سنگ سمباده) فرچه های سیمی است که در 3 مرحله که به ترتیب از زبر به نرم قرار گرفته اند موزائیک ها را پرداخت می کنند و در زمان ساب نیز آب با فشار بر روی موزائیک ها پاشیده می شود.
4) موزائیک تک لایه ای و جدول بتنی:
نوع دیگر موزائیک و جدول بتنی وجود دارد که بیشتر در کشورهای آلمان و ایتالیا تولید شده و استفاده می شود .این موزائیک تک لایه بوده و به علت وزن کم در ساختمانهای چندین طبقه ازآن استفاده می شود این نوع موزائیک فاقد قسمت زیرین یا نارین است و در آن سنگ دانه های بسیار ریز استفاده شده است ولی به طور کلی روش تولید آن مانند موزائیک گرانیتی می باشد و در قسمت پرس نیز در زیر پرس کانالهایی وجود دارد که بر روی آن فیلتر است که پرس شده و آن کاملا خارج می شود و قیمت موزاییک آن نسبتا بیشتر از دیگر محصولات می باشد.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.Required fields are marked *